ŚWIADOMOŚĆ PRAW KONSUMENTÓW BUDUJE ODPOWIEDNIA EDUKACJA

 

Czy konsumenci stają się coraz bardziej świadomi swoich praw? Przez pierwsze trzy miesiące tego roku do Komisji Nadzoru Finansowego wpłynęło ok. 2 tysiące skarg, dotyczących ubezpieczeń komunikacyjnych. Wejście Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku, znacząco przyczyniło się do ustandaryzowania przepisów prawnych oraz edukacji w zakresie praw konsumenta. Pamiętajmy jednak, iż obowiązek edukacyjny w tym zakresie nie przypada jedynie na instytucje państwowe, ale mogą tego również dokonywać firmy świadczące usługi odszkodowawcze. Wątek edukacyjny jest również bardzo ważny dla Kancelarii IBS.

Bardzo zależy nam zarówno na edukacji osób, które mają wykupioną polisę ubezpieczeniową, jak i tych, które dopiero zamierzają się ubezpieczyć. Cykl porad rozpoczęliśmy od bardzo ważnych praw i obowiązków przysługujących wszystkim Ubezpieczonym. Chcieliśmy, aby każdy miał dostęp do wiedzy i mógł korzystać z naszego, 20 letniego doświadczenia byłych pracowników Towarzystw - wyjaśnia Pan Leszek Pielacha, założyciel IBS.

Nawet do 85% odszkodowań jest zaniżanych. W przypadku ubezpieczeń z OC, tyczy się to ok. 70% należnych świadczeń. To właśnie praktyki stosowane przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe stały się powodem założenia Kancelarii IBS. Pan Leszek Pielacha posiada dwudziestoletnie doświadczenie w branży finansowej, w tym przez kilka lat był pracownikiem Towarzystw Ubezpieczeniowych. Zdobyta praktyka pozwoliła mu zauważyć mechanizmy rynkowe.

 Klient posiadając wykupioną polisę na życie, w przypadku zaistnienia szkody np. złamania ręki występuje do ubezpieczyciela o odszkodowanie. Na podstawie złożonej dokumentacji oraz orzeczenia lekarza, zostaje podjęta decyzja o tym czy i w jakim stopniu wypadek dokonał tzw. trwałego uszczerbku na zdrowiu. Znając swój stan zdrowia i ograniczenia, jakie niosą ze sobą skutki wypadku, Ubezpieczony może odczuć, iż w rzeczywistości szkoda, której doświadczył ma zdecydowanie większy wpływ na jego zdrowie, samopoczucie psychiczne i możliwość wykonywania pracy zawodowej. Pomimo skarg, które składają Konsumenci poziom znajomości ich praw, jest wciąż stosunkowo niski, dlatego edukacja w tym zakresie jest kluczowa.

Polecamy odwiedzanie stron: Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komisji Nadzoru Finansowego czy Rzecznika Ubezpieczonych. Zachęcamy również do czytania innych artykułów w poradniku ekspertów IBS.

 

Masz więcej pytań lub nie wszystko jest dla Ciebie jasne?

Zadzwoń i skorzystaj z bezpłatnej porady ekspertów IBS!

Infolinia: +48 797 382 708

Pomożemy Ci

Wyślij formularz lub zadzwoń

Imię i nazwisko

Kontakt

Wiadomość

Infolinia: +48 797 382 708
Skype: skype.ibs
Gadu-gadu: 4053104

Czy wiesz, że?

85%

Zaniżone świadczenia

Czy wiesz, że około 85 % wypłacanych przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe świadczeń jest zaniżonych?

93%

Pomagamy

Czy wiesz, że pomogliśmy już 93% naszych klientów?

Klienci o nas

Ładowanie...